V mesiacoch január – marec sme pracovali na laku osobného vagóna Ci 3-9738, ktorý bol prevedený v rozsahu LAK II.
V júli v rámci akcie "Orient Expres" bola na T 678.012 prevedená prehliadka v rozsahu MM, pri ktorej bolo odstránených aj 27 bežných závad vzniknutých doterajšou prevádzkou lokomotívy.
V októbri bolo na vagóne Ci 3-9681, ktorý prišiel z opravy z Topoľčian (oprava zhoreného predstavku, oprava okien a nový náter), opravené parné kúrenie a sprevádzkované brzdové ústrojenstvo.
Koncom októbra bol opieskovaný skelet motorovej drezíny Tatra Dm 4-47107, vyviazaná predná náprava, na ktorej bola prevedená defektoskopia spolu s jej nosnými čapmi. Po prevedení defektoskopie bola náprava skompletizovaná a opatrená novými ložiskami. V novembri práce na drezíne pokračovali opravou pravých zadných dverí, ktoré boli po násilnom poškodení úplne zničené. Tiež sa uzavrel motor na ktorom sa odstraňovali závady po prvom naštartovaní. Bol vymontovaný zdvíhací a otočný mechanizmus, opravený a pripravený na spätnú montáž. V novembri sa demontovali časti výfukového potrubia, alebo skôr to čo z nich zostalo, očistilo sa začali sa naň vyrábať nové chýbajúce a zničené časti.
Počas celého roku prebiehali kompletizačné práce na parnom rušni r: 354.1178, na ktorom pribudli v apríli spojnice, na ktorých sa pred tým vysústružili ložiská. V lete sa skompletizoval brzdový valec, založil sa hriadeľ brzdy, po vypúzdrení sa založil záves pod prvú os. V septembri sa vyvrtávali a následne vypúzdrovali závesy na druhú a tretiu os. V auguste pribudol na ráme nosič kotla a bola vyrobená nová podlaha spolu s konštrukciou pred dymnicou. V apríli sa založil rozvodový hriadeľ a do konca roku sa pokračovalo z komletizáciou rozvodu. Boli vybrúsené šupátkové komory, založené pravé šupátko, jeho vedenie spolu so svojou predĺženou šupátkovou tyčou, veká a kulisa. Na ľavej stane bolo založené zadné veko šupátka, vedenie do ktorého bola vložená predĺžená šupátková tyč a osadená kulisa. V novembri bol prevedený výbrus ľavej komory parného valca a oprava pravého piesta. V decembri bola vybrúsená aj pravá komora a spolu z ľavou boli zakonzervované. Keďže pri demontáži šupátok bolo zistené poškodenie 8 ks piestnych krúžkov musel klub zabezpečiť ich výrobu. Taktiež chýba 1 krúžok na pravom pieste parného valca.
Na motorovom vozni M 131.1053 sa v zime opravil náhon dopravných čerpadiel nafty spolu z výmenou dopravných čerpadiel za nové. Touto opravou sa zamedzilo vnikaniu nafty do oleja a s tým spojené znižovanie kvality oleja a aj jeho bodu vzplanutia. V letných mesiacoch sa previedla rekonštrukcia výtlačného potrubia z kompresora.
Na parnom rušni r. 422.0108 sa v apríli previedol vymývací cyklus. V decembri bola zložená hlava kompresora a na nej sa začalo z opravou komôr rozvádzacích šupátok pary.
Na prívesnom vozni CDlm 6-2083 bol v decembri opravený vykurovací agregát.
Osobný vagón Ci 4-7995 bol po sezóne pristavený na opravu vonkajšieho náteru a začalo sa z odstraňovaním starej farby. |