Správa o opravárenskej činnosti KHT za rok 2006

   Okrem zabezpečenia jázd mimoriadnych i pravidelných nostalgických vlakov, či účasti na niekoľkých železničných výstavách KHT v roku 2006 previedli aj nasledujúce opravy a rekonštrukcie na vozidlách:

   Na parnom rušni 422.0108 bola vykonaná rekonštrukcia zaistenia protikľuky, čo má veľký význam pri zakladaní ojníc po "studených" prepravách na akcie, pretože zaistenie sa doteraz prevádzalo zvarením poistných skrutiek na protikľuke a pri skladaní ojníc sa toto muselo pracne odbrusovať. V mesiaci máj bolo prevedené vymývanie kotla spojené s pretesnením ventilov na armatúrnej hlave. V zimných mesiacoch bola zložená hlava kompresora z dôvodu výmeny tesnenia.

   Motorový vozeň M 131.1053: v mesiaci marec bol opravený vykurovací agregát VA 10, v lete prešiel motorový vozeň tlakovou skúškou vzduchových nádob a bol tiež opravený náhon kompresora a dynama (vybité ložisko a domec). Po sezóne sa pokračovalo v oprave interiéru na zadnom stanovišti.

   Motorový rušeň T 678.012: počas prípravy na akciu "Pomaranče 2006" následkom zadretia naftového čerpadla zhorel elektromotor na tomto čerpadle. Celok bol vymenený za komponent zo zrušeného stroja T 678.005.

   Na motorovom rušni T 466.0253: boli na jeseň obrúsené podvozky na pravej strane a vykonaný konzervačný náter na obrúsených celkoch.

   Prípojný vozeň CDlm 4-8783: bol prevedený náter strechy, náter interiéru zadného predstavku a generálne opravené WC, v ktorom boli odstránené diery vodnej nádrže, obrúsené a vygitované steny, celá výdreva bola obrúsená až na holé drevo, namorená a nalakovaná. Pri tejto rekonštrukcii sa opravila aj vodovodná armatúra, nastriekali steny bielo-zeleným náterom a bola položená nová dlažba.

   Osobný vozeň Ci 4-7995: na tomto vozni bola opravená zatekajúca strecha a následne natretá povrchovým náterom zvoleným podľa pôvodnej dokumentácie. Kvôli zvýšeniu bezpečnosti sa na tomto vagóne vymenili nástupné schodíky, ktoré vedú na plošiny. Počas celého roku periodicky prebiehala aj oprava okien a ich sfunkčnenie. Na konci roku bolo takto opravených až 2/3 okien z celkového počtu.

   Osobný vagón Ci 3-9738: aj na tomto vozni sa previedol náter strechy a decembri sa začalo z brúsením a opravou vonkajších stien vagóna, vzľadom k plánu previezť na vagóne nový lak začiatkom roka 2007, čo bolo začiatkom februára aj splnené. Boli zrenovované aj všetky okná.

   Motorová drezina Tatra Dm 4: sedačky boli odoslané na opravu a prečalúnenie, dňa 15.2.2006 bol po prvý krát naštartovaný motor po generálnej oprave.

   Na parnom rušni 354.1178, ktorý bol pri návoze zo "Stretnutia býčkov v Lužnej u Rakovníka" koncom júna privezený z Vrútok, kde bol zaviazaný pojazd, vypruženie a ťažné a narážacie ústrojenstvo sa do konca roku pracovalo na výrobe chýbajúcich častí do spojníc a po vymeraní sa začalo zo sústružením ložísk spojníc.

   Na parnom rušni 556.039 sa vykonal konzervačný náter a začalo sa legislatívne vybavovanie zápisu rušňa do technických pamiatok Slovenskej republiky.

   Veľká časť opráv (hlavne náterov osobných vozňov) bola realizovaná z financií, získaných od darcov, ktorí KHT poukázali 2% dane. Za túto výraznú pomoc im od členov KHT patrí srdečná vďaka.

 
   Fotogaléria:
Zaistenie protikľuky
 


Článok a fotografie: KHT

TOPlist