Dňa 1. mája 2008 vypraví ZSSK a.s. pri príležitosti otvárania novej sezóny na ČHŽ v úseku Zvolen os.st – Hronec a späť mimoriadne osobné vlaky č. 7730/7731 vedené hnacím vozidlom r. 991.0108. Toľko strohá správa, nezachytávajúca situáciu, ktorá vznikla okolo parnej lokomotívy 422.0108 skrývajúcej pod „nové“ označenie 991.0108.
Pretože: pri poslednej jazde parnej lokomotívy dňa 24.4.2008 do Trebišova, došlo poškodeniu pojazdu. (viď. report.: „Ako sa býček potkol“), účasť „Malého Býčka“ na tejto akcii bola ohrozená. Parná lokomotíva bola dopravená do svojho domovského depa až ráno 28. 4. a krátkosť času potrebného na opravu a na odskúšanie po oprave bol naozaj minimálny.
Napriek tomu sa neskutočné stalo realitou, v stredu 30. apríla v neskorých večerných hodinách bola lokomotíva po oprave odskúšaná a prehlásená za schopnú ďalšej prevádzky.
Skoré prvomájové ráno našlo „Malého Býčka“ pristaveného na súprave osobných vozňov typu Ci, služobného vozňa Dd a plošinového vozňa Nsk. Na plošinovom vozni bola naložená debna, v ktorej boli uložené sadenice „Stromov poznania“. Tieto sadenice boli vypestované vo Zvolenskom Arboréte a po preprave budú vysadené v Lesníckom skanzene vo Vydrovskej doline.
Takto plno bolo počas jazdy v Reštauračnom vozni Ci 3-9681
Po pristavení na prvý perón Zvolenskej osobnej stanice sa do čela vlaku postavila 754.069, ktorá viedla vlak do Banskej Bystrici. Po príchode do Banskej Bystrici, okuliarnik z čela vlaku odstúpil a čestné miesto v ďalšom úseku prenechal 422.0108. Tento rušeň potom s malým meškaním vlak do cieľa cesty v Hronci aj doviezol. V Hronci po rozposunovaní súprav osobného a požiarneho vlaku, nastal čas prevádzkovej údržby a prípravy „Malého Býčka“ na cestu domov.
Presne o 16:35, tak ako stanovoval cestovný poriadok, sa v Hronci ozval hvizd parnej píšťaly a parný vláčik sa vydal na cestu domov. Po príchode do Zvolena bol „Malý Býček“ odstavený v priestoroch vo Východnej remíze, na svojom tradičnom mieste na 13. kanáli, kde odpočíva počas celého roka. Tu sa v najbližších dňoch podrobí dôkladnej kontrole pojazdu a prípadným opravám, tak aby sa v poriadku mohol vydať na svoje ďalšie jazdy a potešiť tak oko nejedného milovníka histórie železníc.
|